Nieuws

Geplaatst op 2 januari 2019

Begin het nieuwe jaar goed met een grondige schoonmaak van uw kantoor; 3 tips

De gemiddelde werknemer brengt iedere dag ongeveer 8 uur door op kantoor. Het is daarom van groot belang dat het kantoor schoon is, zodat zij in een hygiënische omgeving kunnen werken. Stof en vervuiling brengen immers gezondheidsrisico’s met zich mee, met alle mogelijke gevolgen van dien. Een slimme werkgever investeert dan ook in een goede arbeidshygiëne en maakt regelmatig tijd, ruimte en budget voor een grondige schoonmaak. Wilt u het nieuwe jaar ook schoon beginnen? Wij helpen u op weg, met deze 3 tips!

1. Begin bij de persoonlijke werkplekken

Wanneer we denken aan mogelijke ziektebronnen op het werk, denken we al snel aan onhygiënisch sanitair. Wist u echter dat de persoonlijke bureaus van de werknemers, vaak nog veel meer bacteriën bevatten? Toetsenborden, computermuizen en pennen worden continu aangeraakt en zijn daarom vaak een grote bron van bacteriën. Ook muismatten worden vaak niet op tijd vervangen en computerschermen niet voldoende afgestoft. Bij een grondige schoonmaak mag de werkplek rondom de bureaus dan ook zeker niet worden overgeslagen. Hier brengt uw personeel immers de meeste tijd door en lopen zij de meeste risico’s.

2. Geef uw vloeren een grote schoonmaakbeurt

Bij een grote schoonmaak van uw kantoor, hoort natuurlijk ook een grondig vloeronderhoud of tapijtreiniging. Een zeer grondige manier van schoonmaken, is het zogenaamde machinaal vegen en reinigen. Dit zorgt niet alleen voor een schoon, maar ook duurzaam resultaat. Wanneer u de vloeren van uw pand op deze wijze machinaal laat behandelen, gaan ze namelijk veel langer mee. Houten- of parketvloeren moeten daarnaast ook nog geschuurd worden. Heeft u een natuurstenen vloer? Zorg dan dat deze niet alleen gereinigd, maar ook geslepen en gepolijst wordt. Zo krijgt u het meest mooie en schone resultaat!

3. Geen overbodige spullen op kantoor

Hoe meer er op kantoor staat, hoe meer er schoongehouden moet worden. Zorg er daarom voor dat de inboedel regelmatig onder de loep genomen wordt. Welke spullen zijn nog echt nodig en wat kan er weg? Berg spullen die niet vaak gebruikt worden op uw kantoor op in daarvoor bestemde afgesloten kasten. Hoe minder er rondslingert, hoe hygiënischer. Bovendien nodigt een rustig en netjes kantoor ook uit tot opruimen. Zo blijft uw kantoor, ook na de grote schoonmaak, nog tijdenlang proper.

Is uw kantoor ook toe aan een grote schoonmaak en wilt u weten hoe wij u daarbij van dienst kunnen zijn? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op!