Nieuws

Geplaatst op 14 maart 2020

VvE schoonmaak; dit pakken wij voor u op!

Iedereen die woont in een woon- of appartementencomplex met een gezamenlijke Vereniging van Eigenaren (VvE) weet dat de schoonmaak van gemeenschappelijke ruimtes een terugkerend onderwerp op de agenda is. Natuurlijk kunt u besluiten om samen met de andere bewoners deze taak op u te namen, maar vaak blijkt al snel dat dit niet realistisch is. Zeker niet bij grote gebouwen. Het uitbesteden van de VvE schoonmaak ligt dan voor de hand. Er zijn in Nederland echter meer dan tienduizend schoonmaakbedrijven, dus hoe maakt u nu een goede keuze en welke werkzaamheden kan een schoonmaakbedrijf voor u oppakken?

Een schoonmaakbedrijf vinden voor uw VvE

Voor het onderhoud van het pand en de gemeenschappelijke ruimtes betalen de bewoners een vast bedrag per maand; de servicekosten. Van dit bedrag worden onder andere reparaties, eventuele liftkosten, geplande onderhoudswerkzaamheden zoals schilderwerk, het elektra in de gemeenschappelijke ruimtes én VvE schoonmaakwerkzaamheden betaald. Vaak zal het bestuur van de VvE een selectie maken van geschikte schoonmaakbedrijven waaruit de vergadering een keuze kan maken. Maar hoe maakt u nu een goede selectie? Wij hebben een aantal handige tips op een rij gezet:

  • Kies voor een lokaal bedrijf dat bekend is in de omgeving en snel ter plaatse kan zijn.
  • Vraag klantervaringen en referenties op bij andere VvE’s in de buurt.
  • Kies voor een bedrijf met betrouwbare en gecertificeerde schoonmakers, zij krijgen immers wel de sleutel van uw gebouw.
  • Controleer of het bedrijf beschikt over het NEN 4400-1 certificaat en de benodigde branchekeurmerken.

Maak goede afspraken over de VvE schoonmaak

Heeft u eenmaal een goed schoonmaakbedrijf voor de VvE gevonden dat voldoet aan uw eisen? Dan is het zaak om degelijke afspraken te maken over de uit te voeren werkzaamheden. Wat valt er wel en niet onder het pakket dat u afneemt en voor welke werkzaamheden betaalt u extra? Ook is het goed om te weten volgens welk schoonmaakschema er gewerkt wordt en wat er bijvoorbeeld gebeurt als de vaste schoonmaakdag op een feestdag valt.

De schoonmaak van het trappenhuis en de portiek

Het trappenhuis en de portiek(en) zijn ruimtes die intensief gebruikt worden en snel vies worden. Bewoners en bezoekers lopen vaak meerdere keren per dag in en uit en nemen stof en vuil mee het pand in. Het regelmatig schoonmaken van het trappenhuis en de portiek is daarom een belangrijk onderdeel van de VvE schoonmaak. Bij Schilten Schoonmaak kunnen we u dankzij onze jarenlange ervaring goed adviseren over de juiste schoonmaakmethode en -frequentie voor deze algemene ruimtes. Denk aan stofzuigen en dweilen, maar ook aan het afnemen van een belletableau, brievenbussen, vensterbanken, randen, richels en trapleuningen.

Glasbewassing en gevelreiniging uitbesteden

Naast de schoonmaak van het trappenhuis en de portiek, is het noodzakelijk om met enige regelmaat de gemeenschappelijke ramen, deuren en muren te reinigen. Ook deze werkzaamheden nemen wij graag voor u uit handen. Op welke hoogte de ramen zich ook bevinden. Dankzij onze eigen hoogwerker kunnen we namelijk bij ieder raam komen. Ook maken wij gebruik van eigen osmose systemen. Zo bepalen wij per gebouw wat de meest geschikte en efficiënte oplossing is voor de glasbewassing en eventuele gevelreiniging. Bij dit laatste kunt u denken aan het verwijderen van groene aanslag en het grondig reinigen van gevelbeplating en kozijnen.

De schoonmaak van uw VvE uitbesteden?

Bent u namens uw VvE op zoek naar een professioneel schoonmaakbedrijf dat niet alleen periodieke schoonmaak aanbiedt, maar ook glasbewassing en gevelreiniging voor rekening kan nemen? Dan bent u bij Schilten Schoonmaak aan het juiste adres. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen. Een afspraak is snel gemaakt, waarbij wij u middels een kennismakingsgesprek vrijblijvend advies geven.