Nieuws

Geplaatst op 12 mei 2021

Met een aftekenlijst schoonmaak voorbeeld werkt u efficiënter!

Als schoonmaakbedrijf uit Dordrecht hebben we jarenlange ervaring in uiteenlopende klussen op schoonmaakgebied. Door de jaren heen hebben wij een efficiënte manier van werken gerealiseerd. De aftekenlijst voor schoonmakers maakt een belangrijk deel uit van onze werkwijze. Of u nu een wekelijkse schoonmaak houdt of jaarlijkse klussen zoals bijvoorbeeld gevelreiniging of vloeronderhoud uitvoert: een aftekenlijst helpt de uitvoerenden om de klus op efficiënte wijze te klaren. In dit artikel leest u hoe wij te werk gaan en vindt u bovendien een voorbeeld van belangrijke onderdelen op onze schoonmaak aftekenlijst.

Zo zorgen wij ervoor dat we efficiënt te werk kunnen gaan

Bij Schilten Schoonmaak weten wij als geen ander dat een perfect resultaat begint bij ervaren en betrouwbaar personeel. Om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen, maken wij gebruik van een aantal controle systemen. Hierdoor kunnen wij te allen tijde de kwaliteit van onze schoonmaakklussen waarborgen en behalen we een hoog niveau van efficiëntie. Een belangrijk deel van onze registratie zijn de schoonmaak aftekenlijsten. Uitvoerend personeel weet op die manier zelfs de meest specialistische klussen tot een perfect resultaat te brengen. Of het nu gaat om glasbewassing, gevelonderhoud, of het schoonmaken van sanitaire voorzieningen: voor iedere klus hebben wij een afzonderlijke schoonmaak aftekenlijst opgesteld. Zo weten wij, zowel op de korte als lange termijn, dat geen enkel onderdeel van de schoonmaak vergeten wordt.

Een voorbeeld van onze schoonmaak aftekenlijst

U vraagt zich misschien af hoe u zelf een schoonmaak aftekenlijst kunt opstellen om ervoor te zorgen dat de schoonmaak van uw bedrijfspand efficiënter verloopt, zonder dat u uitvoerende constant in de gaten hoeft te houden. Wij delen graag een aftekenlijst schoonmaak voorbeeld uit de praktijk met u. De verschillende onderdelen van onze aftekenlijst schoonmaak zijn, naast de naam van de medewerker en de datum van de uitgevoerde schoonmaak, ook een kopje ‘wanneer’ en ‘tijd besteed’. Met name deze laatste onderdelen worden vaak vergeten bij het opstellen van een aftekenlijst. Dit terwijl juist deze onderdelen belangrijk zijn voor een efficiënte werkwijze. Door aan te geven wanneer of hoe vaak een bepaalde schoonmaakwerkzaamheid gedurende het jaar zal moeten plaats vinden, wordt deze precies op het juiste moment uitgevoerd. Daarnaast kunt u, door bij te houden hoeveel tijd precies is besteed aan een handeling, in de toekomst een betere planning verzorgen waarin u de juiste persoon op de juiste plaats kunt inplannen.

Klik hier voor onze schoonmaak controlelijst.

Wilt u eenmalig uw bedrijfspand professioneel laten reinigen, of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor het inhuren van een wekelijks schoonmaakteam? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.